Træn rigtigt i hjemmet

Det er blevet mere og mere populært at træne derhjemme og langt de fleste danskere har efterhånden udviklet sig en god lille træningsrutine derhjemme. Det er så nemt lige at smide noget træningstøj på kroppen og kaste sig rundt på gulvet, indtil man sveder ordentligt og har fået pulsen godt op. Men hvis man ikke gør det ordentligt, så kan man hurtigt begynde at udvikle skader. Læs med her for at se hvordan du kan undgå nogle af skaderne.

Brug ordentlige redskaber

Hvis vi gerne vil træne vores kroppe ordentligt, så er det også vigtigt at vi bruger noget godt redskab. Dette er både vigtigt for at vi rent faktisk får så meget ud af træningen som muligt, men også for at vi beskytter os selv under processen.

Squats er blevet meget populære at inkorporere i sin træning og hvis du laver mange af dem derhjemme, så bør du overveje at købe et squat rock. Med en squat rack kan du afmåle hvor langt ned du tager din squats og med hvilken mængde ovenpå. Samtidig er en squat rack en god beskyttelse for dig selv, hvis du pludselig opdager, at du vist har overvurderet din egen styrke den dag og er kommet for langt ned i en squat med alt for meget vægt på skulderen. En squat rack kan på den made hjælpe dig med at undgå skader på længere sigt.

Varm ordentligt op

Alt for mange skader sker hver dag under træning simpelthen fordi vi ikke har fået varmet vores kroppe ordentligt op, før vi går i gang med at belaste den for meget. Sørg derfor altid for at tage dig selv rigeligt med tid og varm kroppen ordentligt op, før du går i gang med at løfte for meget.

En god opvarmning vil du takke dig selv for i morgen men også længere ud i fremtiden, hvor du ikke har pådraget dig skader, fordi du netop har sørget for en god opvarmning.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *